Hohhoijaa.
Suurin osa näistä "asiantuntijoista" (air quote) ei kunnolla / ollenkaan hyödynnä saatikka ymmärrä GooglePlussaa. Jos ei osaa käyttää softaa, ei siitä saa mitään irti, vrt. vaikka Photoshop.
Pinterest taitaa olla tarpeeksi simppeli, sinne siis? Vai se ihana Face...
Selittäisikö joku tämän minulle: Vai eikö Antti Leino ole kuullut Googletilistä?
”Facebook on edelleen vahva ja toistaiseksi ainoa, joka tarjojaa tunnistetun käyttäjäprofiilin. Hyödynnä tätä mahdollisuutta.” (Antti Leino)
Google+ osio:
”Edelleen alikäytetty ja alihyödynnetty, tosin Googlekin alkaa puskea sitä vähän joka paikkaan. Jossain vaiheessa tietysti usko ”kyllä se sieltä tulee” loppuu, mutta vielä seuraisin tarkkaan, ennen kaikkea yhden merkittävän toimittajan yrityksenä integroida kaikki digitaaliset palvelunsa yhteen. Onnistuuko, who knows.” (Petteri Lillberg)
”Siinä on niin paljon potentiaalia kaikissa muodoissa, asiakaspalveluun, SEM:iin ja SEO:on.” (Satu Stolt-Väyrynen)
”Google+ on jäänyt jo nyt unholaan, ainoa syy brändille käyttää palvelua on SEO eli löydettävyys Googlessa.” (Kati Sulin)
”Google+ on ainakin yhteisöpalveluna perin sekava. Palvelua tuskin lopetetaan, mutta radikaali muutos olisi ainakin omalla toivomuslistalla. Menestyskeissejä kun ei tahdo löytyä googlettamallakaan.” (Tommi Taponen)
Tutkimuksesta poimittua:
”YouTube ja Google+ yhdessä. Googlella on nyt hallussaan viekas audiovisuaalinen, sosiaalinen ja mobiili mediakokonaisuus. Suomi alkaa olla vihdoin valmis näille kaikille adjektiiveille. Seuraa myös mitä live-rintamalla tapahtuu.” (Toni Nummela)
- Jos joku ei vielä tiedä, niin Google omistaa YouTuben ja nykyään jo kommentoimiseen tarvitaan Google+ tili...
- Menestyskeissi: Minä. Suomen seuratuin somelainen, nobody. Yli puoli miljoonaa seuraajaa Plussan puolella, yritys ja uusi ura kiitos Google+:n.
- Google+ on jo onnistunut ja tarkoitus saavutettu, loppumis/unohtumispuheet ovat vain nolostuttavia jälkijunassa tulevilta.
- Jos ei brändille kelpaa loistava ilmainen SEO, potkut markkinointiosastolle. Google+ = Google.
- Millaistahan muutosta kaivataan? Enemmän Facen suuntaan (mainokset!), vai Twitterin?
Instagramhan varmaan tuokin rahaa firman kassaan.
Kahdestakymmenestäneljästä asiantuntijasta vain neljä vaivautui edes kommentoimaan Google+:n alla, +Toni Nummelan kommentin nappasin YouTuben alta.
Hmm. Jos koulutusta kaipaatte niin täältä pesee!
Tässä on hyvä esimerkki siitä millaisia CTR -lukuja Plussa saa aikaan:
Click through rate linkatulle nettisivulle yhdestä postauksesta ei-niin-hirveän-suositulla sivullani (alle 30 000 seuraajaa on Plussassa vähän) oli 505. Lue lisää englanninkielisestä blogistani.
Olisi mukava lukea kommentteja myös todelliselta Google+ asiantuntijalta, vai kuinka? :-)
Piiri pieni pyörii... Plussalla on enemmän käyttäjiä maailmanlaajuisesti kuin Twitterillä.
Mutta jos suomalaisbrändit haluavat velloa vain rajoitetuissa suomalaisissa piireissä, niin mikäs siinä.
Faceen ja Twitteriin sitten vain.
Tämä uusi feature saattaa kiinnostaa brändejä: +Post ads
Vaikuttaako Facebook Googlen hakukonenäkyvyyteen? Lyhyt vastaus on Ei.
PING +Kurio (oops eipä löydy Plussasta...)
Lue koko tutkimus Google Drivestä, myös mobiilisti.
Melko noloa julkaista some-tutkimus peedeeähvänä?
Google+ ja sen integraatio Googlen työkaluihin sekä palveluihin kasvaa koko ajan.
Sosiaalinen liima tai selkäranka joka tulee yhdistämään kaiken = Google+.
Plussan huomiotta jättäminen on todella lyhytnäköistä, varsinkin some-ammattilaiselta tai "asiantuntijalta".
PS: Pikku provokaatio on silloin tällöin paikallaan... :D
#SuomiSome #sometrendit2014
"Google+:n vaikutusarvo sivustojen hakukonenäkyvyyteen on edelleen merkittävä – se miten palvelu kehittyy on toinen kysymys, mutta suoraa vaikutusta Googlen hakukoneeseen ei voi olla noteeraamatta." (Helene Auramo)
Google+:n markkinaosuus on ensimmäistä kertaa yli kaksi prosenttia:
Joulukuun ensimmäisen viikon statistiikka USA:sta:
Vierailut some-alustoissa.Google+:n markkinaosuus on ensimmäistä kertaa yli kaksi prosenttia:
Hei te muutamat jotka kommentoitte Google+:aa:
- Menestyskeissi: Minä. Suomen seuratuin somelainen, nobody. Yli puoli miljoonaa seuraajaa Plussan puolella, yritys ja uusi ura kiitos Google+:n.
- Google+ on jo onnistunut ja tarkoitus saavutettu, loppumis/unohtumispuheet ovat vain nolostuttavia jälkijunassa tulevilta.
- Jos ei brändille kelpaa loistava ilmainen SEO, potkut markkinointiosastolle. Google+ = Google.
- Millaistahan muutosta kaivataan? Enemmän Facen suuntaan (mainokset!), vai Twitterin?
Instagramhan varmaan tuokin rahaa firman kassaan.
Kahdestakymmenestäneljästä asiantuntijasta vain neljä vaivautui edes kommentoimaan Google+:n alla, +Toni Nummelan kommentin nappasin YouTuben alta.
Hmm. Jos koulutusta kaipaatte niin täältä pesee!
Jakaminen ja klikkaukset Google+ palvelussa
Tässä on hyvä esimerkki siitä millaisia CTR -lukuja Plussa saa aikaan:
Click through rate linkatulle nettisivulle yhdestä postauksesta ei-niin-hirveän-suositulla sivullani (alle 30 000 seuraajaa on Plussassa vähän) oli 505. Lue lisää englanninkielisestä blogistani.
Olisi mukava lukea kommentteja myös todelliselta Google+ asiantuntijalta, vai kuinka? :-)
Piiri pieni pyörii... Plussalla on enemmän käyttäjiä maailmanlaajuisesti kuin Twitterillä.
Mutta jos suomalaisbrändit haluavat velloa vain rajoitetuissa suomalaisissa piireissä, niin mikäs siinä.
Faceen ja Twitteriin sitten vain.
Tämä uusi feature saattaa kiinnostaa brändejä: +Post ads
Vaikuttaako Facebook Googlen hakukonenäkyvyyteen? Lyhyt vastaus on Ei.
PING +Kurio (oops eipä löydy Plussasta...)
Lue koko tutkimus Google Drivestä, myös mobiilisti.
Melko noloa julkaista some-tutkimus peedeeähvänä?
Google+ ja sen integraatio Googlen työkaluihin sekä palveluihin kasvaa koko ajan.
Sosiaalinen liima tai selkäranka joka tulee yhdistämään kaiken = Google+.
Plussan huomiotta jättäminen on todella lyhytnäköistä, varsinkin some-ammattilaiselta tai "asiantuntijalta".
PS: Pikku provokaatio on silloin tällöin paikallaan... :D
#SuomiSome #sometrendit2014
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti